Balesetbiztosítás
Családi csomaghoz ajándékba adunk akár 33 280 Clubcard pontot!
Egyéni csomaghoz ajándékba adunk akár 26 960 Clubcard pontot!
- Adatok megadása
- Adatok megerősítése
- Fizetés
A Hiper Projekt Hungary Kft. (a továbbiakban: Társaság) mint adatkezelő, a Társaság által az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-vel (a továbbiakban: Biztosító) kötött csoportos biztosítási szerződésekhez (a továbbiakban: Biztosítási Szerződések) csatlakozott személyek (a továbbiakban: Ügyfelek), mint a Társaság adatkezelésével érintett személyek személyes adatait a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelet (2016. április 27.) (a továbbiakban: Általános Adatvédelmi Rendelet), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), valamint a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. tv. (a továbbiakban: Bit.) alapján kezeli.
Adatkezelő neve:
Székhely:
Cégjegyzékszám:
Levelezési cím:
Hiper Projekt Hungary Kft.
1134 Budapest, Tüzér utca 39.
01-09-417849
1134 Budapest, Tüzér utca 39.
2.1 Jelen adatkezelési tájékoztatóban („Tájékoztató”) használt, az Általános Adatvédelmi Rendeletben definiált fogalmak (pl. érintett) az ott meghatározott jelentéssel bírnak.
3.1 A Társaság és a Biztosító között létrejött, illetve létrejövő Biztosítási Szerződésekhez a Társaság mint szerződő fél által megkeresett és a Biztosító feltételeinek megfelelő személyek (a továbbiakban: „Ügyfelek”) biztosítottként csatlakozhatnak, ezzel biztosítottakká válnak. A csoportos biztosítás(ok) díját a Társaság fizeti a Biztosítónak, de azt az egyes, csatlakozni kívánó Ügyfelekkel létrejött, biztosítási díj áthárítására irányuló megállapodás (a továbbiakban: „Díjáthárítási Megállapodás”) alapján továbbhárítja az egyes szerződő Ügyfelekre. A biztosítotti jogviszony határozatlan időre jön létre, az áthárított díj megfizetése pedig különböző gyakorisággal, részletekben történik az Ügyfelek bankkártyájáról történő rendszeres lehívás, vagy készpénzátutalási megbízás útján történő díjfizetés (csekkes díjfizetés) útján.
Az adatkezelés célja
3.2A Társaság a Személyes Adatokat abból a célból kezeli, hogy
(a) mint a Biztosítási Szerződés szerződője a Ptk.* 6:442. § (2) bekezdéséből eredő tájékoztatási kötelezettségét az Ügyfelek, mint biztosítottak részére teljesíteni tudja;
(b) a Biztosítási Szerződésekhez biztosítottként csatlakozó Ügyfelek biztosítotti jogviszonyának létrehozásában, teljesítésében és megszüntetésében eljárjon,
(c) a létre nem jött biztosítotti jogviszonyok kapcsán a jogviszony létrejöttének meghiúsulása miatti ügyféligényeket elbírálja;
(d) az Ügyfelekre áthárított biztosítási díjakat beszedje, nyilvántartsa, és érvényesítése;
(e) a Számviteli törvény** alapján fennálló kötelezettségeit teljesítse;
(f) a Biztosító által a Társaság részére küldött jutalék-elszámolást ellenőrizze;
(g) az Ügyfelek biztosítotti jogviszonnyal kapcsolatos adatainak megtekintésére, módosítására, a jogviszonnyal kapcsolatos dokumentumok tárolására szolgáló ügyfélfiókot létrehozza és fenntartsa;
(h) a Társaság tevékenységével kapcsolatban az Ügyfelek által előterjesztett panaszokat fogadja, nyilvántartsa és megválaszolja.
* A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv.
** A számvitelről szóló 2000. évi C. tv.
3.3A Társaság az alábbi személyes adatokat (a továbbiakban: Személyes Adatok) kezeli:
(a) a 3.2 (a) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatos adatok (különösen a választott biztosítási csomag azonosítója, a biztosítási jogviszony kezdete; a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a biztosítotti jogviszony megszűnésének adatai, szerződés státusza, díjfizetés státusza, díjjal fedezettség időpontja), az Ügyfélre áthárított díj fizetésével kapcsolatos adatok (különösen az Ügyfél által befizetett díjak összege, a befizetés időpontja, a befizetés módja, a díjfizetés sikeressége és sikertelenség okának kódja, a terhelési megbízás (azaz a token)).
(b) a 3.2 (b) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); az Ügyfél Tesco clubcard száma, a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatos adatok (különösen a választott biztosítási csomag azonosítója, a biztosítási jogviszony kezdete; a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a biztosítotti jogviszony megszűnésének adatai, szerződés státusza, díjfizetés státusza, díjjal fedezettség időpontja), az Ügyfélre áthárított díj fizetésével kapcsolatos adatok (különösen az Ügyfél által befizetett díjak összege, a befizetés időpontja, a befizetés módja, a díjfizetés sikeressége és sikertelenség okának kódja, a terhelési megbízás (azaz a token)); a csatlakozásról rögzített telefonbeszélgetés..
(c) a 3.2 (c) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); az Ügyfél Tesco clubcard száma,, a meghiúsult csatlakozásról készült telefonbeszélgetés.
(d) a 3.2 (d) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); az Ügyfél Tesco clubcard száma, a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatos adatok (különösen a választott biztosítási csomag azonosítója, a biztosítási jogviszony kezdete; a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a biztosítotti jogviszony megszűnésének adatai, szerződés státusza, díjfizetés státusza, díjjal fedezettség időpontja), az Ügyfélre áthárított díj fizetésével kapcsolatos adatok (különösen az Ügyfél által befizetett díjak összege, a befizetés időpontja, a befizetés módja, a díjfizetés sikeressége és sikertelenség okának kódja, a terhelési megbízás (azaz a token)); a csatlakozásról rögzített telefonbeszélgetés.
(e) a 3.2 (e) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); az Ügyfél Tesco clubcard száma, a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatos adatok (különösen a választott biztosítási csomag azonosítója, a biztosítási jogviszony kezdete; a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a biztosítotti jogviszony megszűnésének adatai, szerződés státusza, díjfizetés státusza, díjjal fedezettség időpontja), az Ügyfélre áthárított díj fizetésével kapcsolatos adatok (különösen az Ügyfél által befizetett díjak összege, a befizetés időpontja, a befizetés módja, a díjfizetés sikeressége és sikertelenség okának kódja, a terhelési megbízás (azaz a token));
(f) a 3.2 (f) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: természetes személy Ügyfél személyazonosító adatai (különösen titulus, vezetéknév, keresztnév, anyja neve, születési idő); az Ügyfelek Biztosító által adott azonosítója; az Ügyfél elérhetőségi adatai (különösen e-mail cím, lakcím, telefonszám); az Ügyfél Tesco clubcard száma, a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatos adatok (különösen a választott biztosítási csomag azonosítója, a biztosítási jogviszony kezdete; a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a biztosítotti jogviszony megszűnésének adatai, szerződés státusza, díjfizetés státusza, díjjal fedezettség időpontja), az Ügyfélre áthárított díj fizetésével kapcsolatos adatok (különösen az Ügyfél által befizetett díjak összege, a befizetés időpontja, a terhelési megbízás (azaz a token));
(g) a 3.2 (g) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: az Ügyfél email címe, felhasználóneve, IP-címe, tevékenysége, tranzakciói, jogosultsága, legutóbbi belépés dátuma, mit változtatott adott oldalon, milyen riportokat nézett meg, mit töltött le, aktív/inaktív státusza, utolsó jelszóváltoztatás dátuma.
(h) a 3.2 (h) pont szerinti adatkezelési cél érdekében végzett adatkezeléssel kapcsolatban: a Társasághoz panasszal forduló Ügyfelek által megadott azonosító, elérhetőségi és a panasszal összefüggő adatok, továbbá az Ügyfél panaszának a kezeléséhez szükséges, a Társaság által más jogalap alapján kezelt személyes adatok.
3.4 A Társaság a Személyes Adatokat az alábbi jogalapokon kezeli:
(a) a 3.2 (a) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a Ptk. 6:442. § (2) bekezdésében foglalt jogszabályi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja);
(b) a 3.2 (b) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja ha a biztosítotti jogviszony létrejön, a Társaság és az Ügyfél, mint a csoportos biztosítási szerződés biztosítottja közti szerződéses jogviszony teljesítése, illetve a szerződéses jogviszony létrehozását megelőzően az Ügyfél kérésére történő lépések megtétele (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja);
(c) a 3.2 (b) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja ha a biztosítotti jogviszony nem jön létre, a Társaság jogos érdeke arra vonatkozóan, hogy a jogviszony létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatos igényeket elbírálja (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja);
(d) a 3.2 (d) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a Díjáthárítási Megállapodás teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja);
(e) a 3.2 (e) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a Számviteli törvény 169. § (2) bekezdésében foglalt jogszabályi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja);
(f) a 3.2 (f) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a Társaság jogos érdeke a jutalék-elszámolások ellenőrzésére vonatkozóan (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja);
(g) a 3.2 (g) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja Társaság és az Ügyfél között az ügyfélfiók használatára vonatkozóan létrejött felhasználói szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja);
(h) a 3.2 (h) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. 17/A. §-ában foglalt jogszabályi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja).
3.5 A 3.2. (a), (b), (d), (e), (g) és (h) pontja esetében a Társaság és az Ügyfél, mint a csoportos biztosítási szerződés biztosítottja közti szerződéses jogviszony és a Díjáthárítási Megállapodás teljesítésének feltétele az azok létrehozásához és teljesítéséhez, valamint az azokhoz kapcsolódó jogszabályi kötelezettségek teljesítéséhez szükséges Személyes Adatok megadása. Ezen Személyes Adatok megadása nélkül a Társaság és az Ügyfél, mint a csoportos biztosítási szerződés biztosítottja közti szerződéses jogviszony és a Díjáthárítási Megállapodás nem jön létre. A 3.2. (h) pont szerinti adatkezelési cél esetében a Személyes Adatok megadása nélkül a Társaság nem tud eleget tenni a panaszkezelésről szóló jogszabályi rendelkezéseknek, és így az Ügyfél panaszát a Társaság nem tudja megválaszolni.
3.6 A Társaság a Személyes Adatokat az alábbiakban meghatározott időtartam alatt kezeli:
(a) a 3.2 (a) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adott Ügyfél biztosítotti jogviszonyának fennállása időtartama alatt, valamint a jogviszony megszűnését követően addig kezeli, ameddig a jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legfeljebb a jogviszony megszűnését, illetve ha jogvita keletkezett, annak lezárását követő 6 évig.
(b) a 3.2 (b) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adott Ügyfél biztosítotti jogviszonyának fennállása időtartama alatt, valamint a jogviszony megszűnését követően addig kezeli, ameddig a jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legfeljebb a jogviszony megszűnését, illetve ha jogvita keletkezett, annak lezárását követő 6 évig.
(c) a 3.2 (b) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában ameddig az adott Ügyfél jogviszonyának meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető.
(d) a 3.2 (d) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adott Ügyfél biztosítotti jogviszonyának fennállása időtartama alatt, valamint a jogviszony megszűnését követően addig kezeli, ameddig a Díjáthárítási Megállapodással kapcsolatban igény érvényesíthető, de legfeljebb a Díjáthárítási Megállapodás megszűnését, illetve ha jogvita keletkezett, annak lezárását követő 6 évig;
(e) a 3.2 (e) pontja szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az Ügyfélhez kapcsolódó utolsó számviteli bizonylat kiállítását követő év éves beszámolójának elfogadása évét követő 8 évig;
(f) a 3.2 (f) pontja szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adott Ügyfél biztosítotti jogviszonyának fennállása időtartama alatt, valamint a jogviszony megszűnését követően addig kezeli, ameddig a jutalék-elszámolás kapcsán a Biztosítóval vagy a Társasággal szemben igény érvényesíthető, de legfeljebb a jogviszony megszűnését, illetve ha jogvita keletkezett, annak lezárását követő 6 évig;
(g) a 3.2 (g) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában az adott Ügyfél biztosítotti jogviszonyának fennállása időtartama alatt, valamint a jogviszony megszűnését követően addig kezeli, ameddig a jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legfeljebb a jogviszony megszűnését, illetve ha jogvita keletkezett, annak lezárását követő 6 évig;
(h) a 3.2 (h) pont szerinti adatkezelési cél vonatkozásában a panaszkezelési eljárás lezárását követő 5 évig.
4.1 A Társaság, a működéséhez szükséges informatikai háttér biztosítása érdekében a Benks-Hyper Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1023 Budapest, Lajos u 28-32.; cégjegyzékszáma 01-09-927104) adatfeldolgozó szolgáltatásait veszi igénybe, akinek a 3.2 pont (a) –(g) pontjában rögzített Személyes Adatokat adja át.
4.2 A Társaság a Díjáthárítási Megállapodás teljesítése érdekében a kártyaelfogadói szolgáltatást nyújtó OTP Bank Nyrt.-nek (1051 Budapest, Nádor utca 16.) adja át a biztosítotti jogviszonyra jutó biztosítási díj összege, a terhelési megbízás (token) Személyes Adatokat, aki azokat önállóan kezeli.
4.3 A Társaság a 3.3. b) pontjában foglalt Személyes Adatokat a biztosítási jogviszony teljesítése érdekében továbbítja az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. részére (1091 Budapest, Üllői út 1.).
4.4 Az adatfeldolgozók a Társasággal az Általános Adatvédelmi Rendelet 28. cikke alapján kötött írásbeli szerződés alapján, kizárólag a Társaság utasításai szerint és kizárólag a fent megjelölt célokkal összefüggésben kezelhetik a Társaság által átadott Személyes Adatokat.
4.5 Az adatfeldolgozók a Társaság rendelkezése szerint legkésőbb az adatkezelésre vonatkozó szerződés megszűnését követő, a kezelt adatok átadásának, illetve adatmegsemmisítésnek az időpontjáig, vagy azon időtartamon belül jogosultak a Személyes Adatokat kezelni, ameddig a Társaság jogosult az adatok kezelésére.
4.6 A Társaság kizárólag olyan adatfeldolgozót vesz igénybe, aki, vagy amely megfelelő garanciákat nyújt az adatkezelés Általános Adatvédelmi Rendelet követelményeinek való megfelelését és a Személyes Adatok védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.
4.7 A Társaság által igénybe vett adatfeldolgozók és egyéb címzettek körének változásáról a Társaság a https://tesco.hu/belepes/adatvedelem/ internetes oldalon értesíti az érintetteket.
5.1 A Társaság minden ésszerű lépést megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza a Személyes Adatokhoz és a Személyes Adatok kezeléséhez használt eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést, illetve azok jogosulatlan felhasználását. A Társaság az általa kezelt Személyes Adatok védelmét az Általános Adatvédelmi Rendelet előírásainak megfelelően biztosítja.
5.2 A Társaság mind papír alapú, mind elektronikus adattárolás esetén megfelelő fizikai és logikai védelmet biztosít az általa kezelt Személyes Adatok vonatkozásában. A Személyes Adatokhoz való hozzáférés megfelelő technikai megoldásokkal korlátozott, illetve ellenőrizhető. A kezelt Személyes Adatok jogosulatlan felhasználása és az azzal kapcsolatos visszaélések elkerülése érdekében a Társaság a kiterjedt műszaki és üzemeltetési biztonsági intézkedéseket alkalmaz. Biztonsági eljárásait rendszeresen ellenőrzi és a technológiai fejlődéssel összhangban fejleszti.
6.1 Az Általános Adatvédelmi Rendelet 15-22. cikkei szerint az érintett kérelmezheti a Társaságtól, mint adatkezelőtől a Társaság által kezelt személyes adataihoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint gyakorolhatja adathordozhatósághoz való jogát.
6.2 Az érintett az adatkezeléssel kapcsolatos lentebb részletezett jogait a Társaság székhelyére vagy a Társaság 2. pontban megadott e-mail címére küldött kérelmével, az azonosítását követően gyakorolhatja.
6.3 Ha a Társaságnak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett azonosításához szükséges információk nyújtását kérheti.
6.4 A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az érintett kérelme beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az Általános Adatvédelmi Rendelet 15–22. cikk szerinti kérelmei alapján hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A Társaság a határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást a Társaság elektronikus úton adja meg, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
6.5 Ha a Társaság nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
6.6 A Társaság az érintetti jogosultság gyakorlásával kapcsolatban hozott intézkedést díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, a Társaság, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:
(a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
(b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
7.1 Hozzáférési jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaságtól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Az érintett kérésére a Társaság rendelkezésére bocsátja az általa kezelt személyes adatai másolatát és egyidejűleg tájékoztatja az Általános Adatvédelmi Rendelet 15. cikkében meghatározott információkról (így például: adatkezelés célja, kezelt adatok kategóriái, azon címzettek kategóriái, akivel az adatok közlésre kerülnek, az adatkezelés időtartama).
7.2 Helyesbítéshez való jog: A Társaság az érintett kérésére késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozó, általa kezelt pontatlan Személyes Adatokat.
7.3 A törléshez és az elfeledtetéshez való jog: A Társaság az Általános Adatvédelmi Rendelet 17. cikkében meghatározott indokok valamelyikének fennállása esetén, az érintett kérésére, illetve amennyiben a jogszabály azt előírja, külön kérés nélkül is, késedelem nélkül törli az érintett általa kezelt Személyes Adatait. Ha az érintett a Társaság által nyilvánosságra hozott Személyes Adatai törlését kéri, akkor a Társaság megtesz minden észszerűen elvárható lépést annak érdekében, hogy tájékoztassa az érintett Személyes Adatait kezelő adatkezelőket arról, hogy az érintett kérte a Személyes Adatai törlését.
7.4 Adatkezelés korlátozásához való jog: A Társaság az érintett kérésére az Általános Adatvédelmi Rendelet 18. cikkében meghatározott rendelkezésekre figyelemmel korlátozottan kezeli az érintett Személyes Adatait. Ha az adatkezelés az érintett kérésére korlátozás alá esik, az ilyen Személyes Adatokat a Társaság a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy fontos közérdekből kezeli.
7.5 Adathordozhatósághoz való jog: Az Általános Adatvédelmi Rendelet 20. cikkével összhangban a Társaság, a szerződésen vagy hozzájáruláson alapuló automatizált módon történő adatkezelés esetén, az érintett kérésére, az érintettre vonatkozó, és korábban általa a Társaság rendelkezésére bocsátott Személyes Adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban kiadja az érintett részére illetve az érintett kérésére, ha az technikailag megvalósítható, az ilyen adatokat egy másik adatkezelőnek közvetlenül továbbítja.
8.1 A Társaság számára fontos a Személyes Adatok megfelelő kezelése. A Társaság mindent megtesz azért, hogy a Személyes Adatok kezelése jogszerűen és a lehető legnagyobb biztonságban történjen. Az esetlegesen felmerülő problémákkal célszerű ezért, mielőtt más jogorvoslatot venne igénybe, közvetlenül a Társasághoz fordulni, azok mielőbbi orvoslása érdekében.
8.2 Az érintett jogosult panaszt tenni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; www.naih.hu, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) vagy a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállam adatvédelmi felügyeleti hatóságánál, ha az érintett megítélése szerint az érintett Személyes Adatai kezelése sérti az Általános Adatvédelmi Rendeletet. Ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről az érintett bírósági jogorvoslatra jogosult. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
8.3 Az érintett jogosult bírósághoz is fordulni jogorvoslat érdekében. Ebben az esetben az érintett dönthet arról, hogy a pert a Társaság tevékenységi helye szerinti EU tagállam vagy az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti EU tagállam bírósága előtt indítja-e meg. Magyarországon az érintett a pert lakóhelye, tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.